Σκοπός της γλωσσικής διδασκαλίας στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των µαθητών να χειρίζονται µε επάρκεια και αυτοπεποίθηση, υπεύθυνα και δημιουργικά τον προφορικό και γραπτό λόγο και η ενδυνάμωση της επικοινωνιακής ικανότητας και
συναισθηματικής ανάπτυξης µε τελικό στόχο την κοινωνική προσαρμογή και την αυτονοµία.
Με τη διδασκαλία της Γλώσσας στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. επιδιώκονται οι παρακάτω επιμέρους σκοποί:
 Να κατακτήσουν ένα οπτικό λειτουργικό λεξιλόγιο οι μαθητές που λόγω βαριάς νοητικής καθυστέρησης ή λόγω διαφόρων άλλων δυσκολιών δεν έχουν κατακτήσει το μηχανισµό της ανάγνωσης.
 Να εξοικειωθούν και να μάθουν την Ελληνική Γλώσσα µε τη χρήση της πρώτα σε ρεαλιστικές καταστάσεις της σχολικής και εξωσχολικής ζωής.
 Να χρησιμοποιούν τη γλώσσα ως κώδικα επικοινωνίας, αλλά και ως σύστηµα σκέψης, για να ανακαλύπτουν και να κατανοούν νέες γνώσεις και εμπειρίες και να ικανοποιούν έτσι τις πρακτικές, συναισθηματικές, πνευματικές και κοινωνικές τους ανάγκες.
 Τα παιδιά µε νοητική καθυστέρηση και τυφλότητα να μάθουν να χρησιμοποιούν το Braille και άλλες μορφές επικοινωνίας.
 Τα παιδιά µε νοητική καθυστέρηση και κώφωση να μάθουν να χρησιμοποιούν προφορική και νοηματική γλώσσα και άλλες μορφές επικοινωνίας.
 Να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον των αυτιστικών παιδιών για επικοινωνία.
 Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του λόγου για τη συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή.
 Να ασκηθούν στο να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν µε επιτυχία το ανάλογο επίπεδο λόγου σε κάθε περίπτωση επικοινωνίας.
 Να αναγνωρίζουν τα παραγλωσσικά και εξωγλωσσικά στοιχεία της νεοελληνικής γλώσσας.
 Να εκτιμήσουν την αξία του διαλόγου και να ασκηθούν στο είδος αυτό του λόγου – βασικού στοιχείου του δημοκρατικού τρόπου επικοινωνίας.
 Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας στη σχολική και εξωσχολική ζωή.
 Να εκτιμήσουν τη σημασία της γλώσσας ως βασικού φορέα της έκφρασης και του πολιτισμού κάθε λαού.

 Να χρησιμοποιήσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες στην επαγγελματική τους κατάρτιση και μακροπρόθεσµα στη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία.
 Να κατανοήσουν ότι η προσπάθεια για τη βελτίωση του γλωσσικού επιπέδου δεν περιορίζεται µόνο στο μάθηµα της γλωσσικής διαδικασίας, αλλά εκτείνεται σε όλα τα μαθήµατα και σε όλες τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες της επικοινωνίας.
 Να εξοικειωθούν µε την τεχνολογία της πληροφορικής ώστε να μπορούν να διαβάζουν και να γράφουν κείμενα µέσω των Η/Υ (μάθηµα πληροφορικής).
 Να αναπτύξουν µέσω της γλωσσικής διαδικασίας υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις µε συνομηλίκους και ενηλίκους